ویدئو پروژکتور شورت ترو و لانگ ترو

ویدئو پروژکتور شورت ترو انتخاب کنم یا معمولی(لانگ ترو)؟

در این مقاله تفاوت های ویدئو پروژکتورها ی شورت ترو و لانگ ترو را بررسی کرده و مشخصات هر کدام را به طور کامل توضیح می دهیم. از لحاظ برد پرتاب یعنی فاصله پروژکتور تا صفحه نمایش سه مدل ویدئو پروژکتور داریم:

  • 1. ویدئو پروژکتور لانگ ترو (long throw) یا معمولی که در فاصله دورتری از پرده نمایش قرار می گیرد.
  • 2. ویدئو پروژکتور شورت ترو (short throw) یا برد کوتاه که در فاصله نزدیک تری از پرده نمایش قرار می گیرد.
  • 3. ویدئو پروژکتور آلترا شورت ترو (ultra short throw) که در فاصله خیلی نزدیک به پرده نمایش قرار می گیرد.

تفاوت بین این پروژکتور ها توسط لنز استفاده شده در دستگاه تعیین می‌شود. معمولاً ویدئو پروژکتورهای لانگ ترو (بردبلند_معمولی) قیمت های کمتری نسبت به شورت تروها دارند. به دلیل اینکه در ویدئو پروژکتورهای برد کوتاه از لنز خاص و شیشه‌های کیفیت بالاتری استفاده می‌شود.

ویدئو پروژکتور شورت ترو انتخاب کنم یا معمولی(لانگ ترو)؟

ویدئو پروژکتور های( برد بلند) یا لانگ ترو

ویدئو پروژکتور های( برد بلند) یا لانگ ترو برای ایجاد یک تصویر واضح و روشن می‌توانند به بیش از از ۶ فوت فضا نیاز داشته باشند. یعنی تقریباً در فاصله ۱۸۰ سانتی متری یا بیشتر از آن نسبت به پرده قرار می گیرند. از این مدل ویدئو پروژکتورها در فضاهایی مثل کلاس های بزرگ مدارس، فضای سالن، اتاق های کنفرانس و آمفی تئاتر بزرگ، سالن های اجتماعات و غیره استفاده می شود. (در هنگام خرید یک ویدئو پروژکتور ابعاد فضای مورد نظر را حتما در نظر داشته باشید و برای اطمینان خاطر از کارشناسان مربوطه مشاوره بگیرید.)

ویدئو پروژکتورهای برد کوتاه یا شورت ترو

ویدئو پروژکتورهای برد کوتاه یا شورت ترو دارای لنزهای پیشرفته‌ تری هستند که می‌توانند از فواصل کمتری تصاویر نسبتاً بزرگی ایجاد کنند. این ویدئو پروژکتورها در فاصله کمتری نسبت به پرده نمایش قرار می گیرند. و این موضوع باعث می‌شود که اولاً شما برای نصب فضای کمتری نیاز داشته باشید. و ثانیا به دلیل فضای کمتر بین پروژکتور و صفحه نمایش، عبور و مرور راحت عابر و عدم وجود سایه داریم.

ویدئو پروژکتورهای (برد خیلی کوتاه) آلترا شوت ترو

ویدئو پروژکتورهای (برد خیلی کوتاه) اولترا شوت ترو که در فاصله خیلی خیلی کم به صفحه نمایش یا پرده قرار می‌گیرند. این ویدئو پروژکتورها نیز به دلیل لنز خاص پیشرفته ای که دارند می توانند از فاصله ۱۵ اینچی ( تقریباً ۳۸ سانتی متر) یا کمی بیشتر یک تصویر بزرگ و ایده آل به ما بدهند. این دستگاه ها برای محیط هایی که فضای کمتری در اختیار دارند و یا برای خانه های کوچک، کافی شاپ های دنج و یا رستوران ها (به دلیل رفت و آمد زیاد مردم مشکل ایجاد سایه و مزاحمت برای نور دستگاه) بسیار مناسب است. که البته ممکن است به دلیل مدل خاص این دستگاه و لنز پیشرفته قیمت های گران تری نسبت به دستگاه های برد معمولی داشته باشند.

ویدئو پروژکتور برد معمولی(long throw) یا برد کوتاه (short throw) یا برد خیلی کوتاه (ultra short throw) بخرم؟ کدام را انتخاب کنم؟

قبل از خرید ویدئو پروژکتور ابعاد فضای مورد نظر را بررسی فرمایید و همچنین با در نظر داشتن عبور و مرور در آن فضا و یا موارد ایجاد مزاحمت برای نور دستگاه و تشکیل سایه و مقدار مبلغی که می خواهید هزینه کنید بهترین و درست ترین انتخاب دستگاه را داشته باشید. و یا می‌توانید برای اطمینان خاطر خرید خود با مشاوران ما تماس بگیرید.

برای مشاوره خرید ویدئو پروژکتور شورت ترو یا معمولی و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

نظری ارسال کنید