ویدئو پروژکتورهای اندازه بزرگ و ویدئو پروژکتورهای جیبی

ویدئو پروژکتورهای اندازه بزرگ و ویدئو پروژکتورهای جیبی

در این مقاله تفاوت اصلی بین ویدئو پروژکتور های سایز بزرگ و مینی پروژکتور ها یا همان ویدئو پروژکتور های جیبی را بررسی خواهیم کرد. و در آخر با توجه به نیاز و کاربردی ویدئو پروژکتور یکی از این دو مدل را برای خرید انتخاب می کنیم.

تفاوت بین ویدئو پروژکتورهای اندازه بزرگ و مینی پروژکتورها

تفاوت اصلی بین ویدیو پروژکتورهای اندازه بزرگ و ویدئو پروژکتور های جیبی این است که ویدئو پروژکتورهای اندازه بزرگ در مقایسه با دیتاهای جیبی که بیشتر به راحتی و قابل حمل بودن معروف هستند هدفشان ارائه تصویر با بالاترین کیفیت در بزرگترین اندازه ممکن است.

ویدئو پروژکتور های جیبی نیز در جایگاه خودشان قادر به ایجاد تصاویر واضح و با کیفیتی هستند. اما به چند دلیل اساسی با نمونه‌های بزرگ تر و قدرتمند یعنی همان ویدیو‌ پروژکتور های معمولی قابل مقایسه نیستند. ویدئو پروژکتور های معمولی یا سایز بزرگ به دلیل بزرگتر بودن ابعاد ظاهری دستگاه فضای بیشتری برای فناوری تنظیم دقیق و اجزای داخلی دارند که در ایجاد تصاویر با کیفیت بالاتر بهتر عمل می‌کند. و به همین دلیل ویدیو پروژکتورهای معمولی همچنان طرفداران بیشتری در بازار دارد.

برای مثال در مکان های بزرگ مثل سالن های همایش و آمفی تئاتر که دارای تجهیزات روشنایی و نورپردازی هستند این فقط ویدئو پروژکتور معمولی اندازه بزرگ است که می‌تواند در این فضاها قدرت نمایی کند و تصویر با کیفیتی ارائه دهد.

سایر تفاوت های ویدئو پروژکتورهای اندازه بزرگ و ویدئو پروژکتور های جیبی

مینی پروژکتور ها معمولا باطری داخلی قابل شارژ دارند و از این لحاظ برای جابجایی و حمل و ایجاد تصویر در هر مکانی مناسب هستند. و همچنین ابعاد بسیار کوچک و سبک بودن نیز این موضوع را تایید می‌کند. اما از نظر تصویر و شدت روشنایی و رزولوشن ویدئو پروژکتور های جیبی در رده خیلی پایین تری نسبت به ویدئو پروژکتور های معمولی قرار می گیرد. به طوری که اگر توقع تصویر بزرگ از ویدئو پروژکتور جیبی دارید باید محیط خود را کاملاً تاریک کنید. حال آنکه یک ویدئو پروژکتور معمولی می تواند در محیط روشن نیز به شما تصویر خیلی بزرگتر و با کیفیت بهتری را ارائه دهد.

ویدئو پروژکتور های جیبی طوری طراحی شده اند که به راحتی قابلیت اتصال سریع و آسان و حتی در اکثر مدل‌ها قابلیت اتصال بی‌سیم برایشان فراهم است. و این موضوع وقتی به چشم می آید که دنبال اتصال سریع برای تبادل اطلاعات بدون محدودیت مکانی باشیم. برای مثال افرادی که بازاریاب هستند و پرزنت های حضوری دارند این دستگاه می تواند برایشان بسیار کاربردی باشد. همچنین ویدیو پروژکتورهای جیبی و قابل حمل برای ارائه تصویر نیاز به تنظیم و یا دقت در فاصله و تابش و یا تنظیم لنز ندارند.

در حالت کلی اگر ویدئو پروژکتورهای جیبی در قالب مقایسه با ویدئو پروژکتور های معمولی قرار بگیرند در رتبه بسیار پایین‌تری قرار دارند اما به عنوان یک ویدئو پروژکتور همراه می توانند کاربردهای خاص خودشان را داشته باشند.

ویدئو پروژکتور جیبی و قابل حمل

ویدئو پروژکتورهای جیبی

ویژگی‌های مثبت پروژکتورهای جیبی به شرح زیر می باشد:

  • طراحی سبک و باریک
  • قابل حمل بودن
  • داشتن باتری داخلی با قابلیت شارژ شدن
  • هزینه کمتر که البته در ایران این جوری نیست
  • اتصالات سریع وای فای بلوتوث و ارتباط راحت با موبایل و غیره
  • عمر لامپ های بین ۲۰ هزار ساعت تا ۳۰ هزار ساعت

اما این ویدئو پروژکتور های جیبی دارای اشکالاتی نیز هستند که البته این اشکالات در مقایسه با ویدئو پروژکتورهای معمولی به چشم می‌آید:

  • تصاویر کم نور
  • تصاویر کوچکتر
  • کنتراست پایین تر
  • ورودی های اتصال کمتر

ویدئو پروژکتور های معمولی

معمولا این ویدئو پروژکتور ها برای ارائه تصاویر نیاز به نصب و تنظیم دقیق و جایگذاری در محل دارند. و برای تصاویر با کیفیت بالا طراحی شده اند و بسته به مدل و مشخصات قیمت های متفاوتی می توانند داشته باشند.

ویدئو پروژکتور های بزرگ در اغلب مواقع دارای لامپ های مصرفی هستند که این لامپ ها عمر تقریباً تعیین شده‌ای دارند. البته ویدئو پروژکتور های بزرگ ال ای دی دارای عمر لامپ های بالاتر تا حدود ۵۰ هزار ساعت هم هستند. اگر دنبال یک تصویر با ابعاد بزرگ هستید حتماً سراغ ویدئو‌پروژکتور های سایز بزرگ باشید. همچنین اگر می خواهید در محیط کاملاً روشن نیز یک سینمای خانگی داشته باشید باز هم ویدیو پروژکتورهای اندازه بزرگ را انتخاب کنید.

خرید ویدئو پروژکتور

بدون دیدگاه

نظری ارسال کنید