لنز ویدئو پروژکتور

لنز ویدئو پروژکتور

خروجی نور و تصویر ویدئو پروژکتور از دریچه ای به نام لنز انجام می شود. یعنی قسمت انتهای تونل اپتیک به لنز دستگاه می رسد و سپس نور از آن تابیده می شود و تصویر ایجاد می شود. در این قسمت دو غلتک زوم و فوکوس ویدئو پروژکتور نیز برای تنظیم و دقت تصویر قرار دارد.

تعویض لنز ویدئو پروژکتور

معمولا لنز قطعه با دوامی می باشد. اما در بعضی مدل های ویدئو پروژکتور مثل بعضی ویدئو پروژکتورهای DLP به دلیل کیفیت پایین پلاستیک به کار رفته در لنز دستگاه، بعد از مدتی استفاده بر اثر گرما و حرارت فوکوس دستگاه به هم می ریزد. و حتی ممکن است نوشته ها تار دیده شود. برای این منظور قطعه لنز نیاز به تعویض شدن دارد. البته گاهی در موارد خاص با باز کردن لنز تا حدی فوکوس را می توان تنظیم کرد اما باز هم مثل لنز سالم نمی شود. همچنین گاهی ممکن است شیشه خارجی لنز بر اثر ضربه، خط و خش دار و یا دچار شکستگی شود که در این مواقع هم نیاز به تعویض لنز می باشد.

تعویض لنز ویدئو پروژکتور

معمولا یک سری از دستگاه های قدیمی برندهایی مانند میتسوبیشی، بنکیو، هیتاچی و غیره خرابی لنز بالایی دارند. که به دلیل کیفیت ساخت دستگاه می باشد. و به همین منظور لنزهای نو این مدل ویدئو پروژکتورها در بازار قابل تامین می باشد. اما لنز مدل های خاص مثل ویدیو پروژکتور های اپسون و پاناسونیک در بازار به ندرت پیدا می شود و یا باید از مدل های استوک قطعه مورد نظر را جدا کرد.

video projector lenses

بخش فروش لنز ویدئو پروژکتور

بدون دیدگاه

نظری ارسال کنید