سایز پرده نمایش و خرید پرده نمایش مناسب

سایز پرده نمایش و خرید پرده نمایش مناسب

برای داشتن یک تصویر ایده آل، مناسب و با کیفیت استاندارد یکی از مهم‌ترین موارد، انتخاب سایز پرده نمایش و خرید پرده نمایش مناسب می باشد. گاهی مصرف‌کنندگان به اشتباه فقط به دنبال بزرگ تر بودن صفحه نمایش و یک تصویر بزرگ تر هستند. این در حالی است که انتخاب صفحه نمایش باید متناسب به اندازه مکانی که ویدئو پروژکتور را در آنجا نصب یا استفاده می کنیم و همچنین مدل و مشخصات خود دستگاه باشد. در نظر داشته باشید که هرچه تصویر بزرگتر باشد به معنای واضح تر و بهتر بودن نیست. گاهی با بزرگ کردن غیر استاندارد تصویر، وضوح تصویر از بین می‌رود. همچنین سایز خیلی کوچک و غیر استاندارد نیز می تواند مشکل ساز باشد. پس باید بهترین و استاندارد ترین سایز صفحه نمایش را انتخاب کنیم.

فاصله ویدئو پروژکتور تا صفحه نمایش

با توجه به مدل دستگاه و مشخصات فنی فاصله ویدئو پروژکتور تا صفحه نمایش در واقع همان فاصله تابش می تواند متغیر باشد. اگر به دنبال فاصله خاصی از تصویر و یا سایز تصویر ویژه ای هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

نسبت ابعاد تصویر

تصاویر ویدئو پروژکتور را بنابر کاربری آن می‌توانیم در نسبت ابعاد مختلف قرار دهیم.

  • فرمت 16:10: به طور معمول در ویدئو پروژکتور های دفتری اداری و یا آموزشی از این قالب تصویر استفاده می شود که تصویر عریضی به ما نمایش می‌دهد.
  • فرمت 16:9: عمدتاً برای ویدئو پروژکتور های سینمای خانگی از این فرمت استفاده می‌شود که این فرمت نیز تصویر عریضی را ارائه می دهد.
  • فرمت 3:4: به طور معمول در مکان‌های آموزشی، اداری و یا وقتی مرکز داده لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی است،از این قالب تصویر استفاده می شود.
نسبت ابعاد تصویر

ممکن است برای شما این سوال پیش آمده باشد که برای ویدئو پروژکتور خریداری شده چه سایز پرده نمایشی مناسب است و یا عامیانه تر این دستگاه چه اندازه تصویری به من می دهد. با توجه به مدل ویدئو پروژکتور و مشخصات فنی از قبیل نوع پروژکتور، روشنایی رزولوشن و… فاصله تابش تا سطح مورد نظر متفاوت است و به همین نسبت اندازه تصویر متفاوتی به ما می‌دهد. برای محاسبه دقیق سایز پرده نمایش و اندازه تصویر می توانید وارد لینک زیر شوید و با وارد کردن مدل دستگاه خود اندازه های دقیق را بدست آورید.

اندازه صفحه نمایش

برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

نظری ارسال کنید