اتو آیریس (Auto Iris)

اتو آیریس (Auto Iris)

وقتی صحبت از نمایشگر صوتی و تصویری می شود، ویدئو پروژکتورها در کنار تلویزیون قرار می گیرد. تلویزیون ها نسبت به ویدیو پروژکتور ها دارای مزیت هایی می باشد. برای نمونه نمایشگر آن ها داخلی است و صدا نیز نسبتاً قوی تر و با کیفیت تر می باشد. تصویر ویدئو پروژکتور در مقایسه با تلویزیون در ابعاد بزرگتر و وسیع تر می باشد که همین یکی از مزیت ها و نقاط قوت پروژکتور نسبت به تلویزیون است. اما سازندگان پروژکتور صرفاً به این که ویدئو پروژکتورها بتوانند تصاویر بزرگتری نسبت به تلویزیون ارائه دهند راضی نیستند، آنها مایلند در بخش کیفیت تصویر نیز با تلویزیون رقابت کرده و حتی جایگزین شوند. اتو آیریس (Auto Iris) از همین جهت برای رقابت ویدیو پروژکتور با تلویزیون می باشد. و سالهاست که در ویدئو پروژکتور های اپسون این ویژگی وجود دارد.

اتو آیریس چیست؟

اتو آیریس قطعه سخت افزاری است که بین لنز و لامپ ویدئو پروژکتور قرار گرفته است. بر اساس میزان نور و درخشندگی تصویر این دریچه باز و بسته می شود که همین ویژگی باعث می‌شود به صورت خودکار میزان نور تصویر کم و زیاد شده و تغییر کند. این قطعه مانند عنبیه عمل می کند که برای نمایش تصاویر پر نور تر این دریچه میزان بیشتر باز می شود و مقدار زیادتری نور عبور می‌دهد. و هنگام کار با تصاویر تیره و تاریک تر دریچه بسته یا به مقدار خیلی کم نور را عبور می دهد.

در واقع این قطعه سخت افزاری باعث می شود سطح کنتراست و اختلاف نوری را در تصویر افزایش دهد. این به آن معنی است که تصاویر روشن بدون توجه به نور محیط بسیار پر نور و تصاویر تاریک به خوبی تیره می شوند. برای مثال اگر کنتراست ویدیو پروژکتور شما 1000 به یک باشد (با اتو آیریس فعال) هنگام خاموش کردن اتو آیریس این نسبت به ۷۰۰ به یک کاهش می یابد. این ویژگی در بعضی پروژکتور ها می تواند در حالت های مختلف اتو آیریس با سرعت بالا، عادی و در خاموش قرار بگیرد که برای تنظیم آن می توان به منوی دستگاه مراجعه کرد.

ارور اتو آیریس

گاهی با پیغام ارور اتو آیریس در ویدئو پروژکتور مواجه می شویم. دلایل متفاوتی می تواند باعث ایجاد این ارور شود:

  • برای مثال تجمع گرد و غبار و کثیفی باعث گیر کردن این دریچه یا موتور آن شده است.
  • موتور آن فرسوده شده که نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

ارور اتو آیریس

در صورتی که شما نیز با این ارور مواجه شده اید می توانید با بخش تعمیرات میس پروژکتور تماس گرفته و برای رفع ارور دستگاه خود در اسرع وقت از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید.

ارور اتو آیریس ویدئو پروژکتور اپسون

چگونه ارور اتو آیریس را برطرف کنیم

چه موقع دستگاه ارور اتو آیریس می دهد

هزینه برطرف کردن ارور ویدیو پروژکتور چقدر است

اتو آیریس چیست

چه دستگاه هایی اتو آیریس دارند

اتو آیریس چیست
بدون دیدگاه

نظری ارسال کنید